Menu

Muzykujmy Sobie

O tym, jak słuchać muzyki.

Album 'Camila' Camila Cabello

hannaak

Dzisiaj ukazała się nowa płyta Camili Cabello – byłej członkini zespołu Fifth Harmony. Fani zespołu z niecierpliwością czekali na debiutancki solowy album artystki. Czy jej kariera potoczy się lepiej bez pozostałych dziewczyn z girlsbandu?

Camila

W skrócie

Gdy Camila była w Fifth Harmony mówiło się o niej albo mało, albo wcale. Ale przecież była to dla niej droga do sławy. Niedoceniona jako solowa artystka w ‘The X Factor’, za namową jurorów wraz z czterema innymi dziewczynami założyła zespół. Jednak mam wrażenie, że ich kariera nie była za dobra. Nie odznaczały się niczym szczególnym na tle innych artystów wśród słabego popu, ponieważ ich historia nie była oryginalna. Identyczną przeszłość ma One Direction. Pod koniec 2016 roku, jedna z dziewczyn opuściła zespół – Camila Cabello. Wykonała pierwszy ruch, jak Zayn Malik. Czy zespół poradzi sobie bez niej? Może w końcu osiągną większą sławę, zostaną zauważone? Zobaczymy, ale teraz warto skupić się na Cabello – artystce, która została dostrzeżona dopiero teraz i jej debiutanckiej solowej płycie ‘Camila’. Piosenkarka pokłada w niej chyba dosyć dużą nadzieję. ‘Dziękuję Wam za bycie w tym roku tak cierpliwym, nie mogę się doczekać, kiedy usłyszycie, co było ścieżką dźwiękową ostatniego roku mojego życia’ - pisała. Czy krążek będzie jej przepustką do sławy?CamilaCabello2017pressphoto05billboard1548

 Podobna do innych

Dobrze wybrała piosenkę otwierającą krążek. Nie jest najlepsza, jednak przyjemna dla ucha (pomijając piszczący refren), skoczna popowa piosenka. Na płycie jest dużo utworów, które są podobne do numerów innych artystów - ‘All These Years’ przypomina piosenki Seleny Gomez, a w ‘In the Dark’ wokal brzmi jak głos Bridgit Mendler – zapomnianej gwiazdy Disneya.

ae7bc475263d031cf0d0ad3b2ad29ebc

Przesłodzony chórek

Na albumie jest za dużo niepotrzebnych chórków. Denerwują bardziej tym, że są żeńskie niż ich samą obecnością. Bo przy tak wysokim damskim wokalu, niski głos dobrze by brzmiał, a piosenki byłyby mniej drażniące i nie przesłodzone w tak wysokim stopniu.

CamilaCabello

Latynoskie dźwięki

Artysta w kilku piosenkach zaczerpnęła dźwięki pochodzące z muzyki latynoskiej, np. ‘She Loves Control’. Szczególnie podoba mi się piękna solówka gitary. Jednak trudno ją usłyszeć, bo jest zagłuszana przez beat i wokal. Myślę, że gdyby Camila w tym miejscu umieściła tylko gitarę wyciszając resztę dźwięków, utwór byłby lepszy. Zdecydowała, że pole do popisu da temu instrumentowi tylko pod koniec piosenki. Ale czy to nie za mało?

CamilaCabellocrDennisLeupoldpressphoto022017billboard1548

'Havana' przepustką do sławy?

Uważam, że Cabello chciała płytą nawiązać do swoich kubańskich korzeni – bezpośrednio odwołuje się do tego w piosence ‘Havana’, gdzie śpiewa ‘Połowa mojego serca znajduje się w Havanie’ - miejscu urodzenia artystki. Jednak w tym utworze niepotrzebnie występuje Young Thug. Bo to jest jedyny gość na tej płycie. To jednak jest pierwsza solowa płyta Camili. O wiele lepiej prezentowałaby się od początku do końca samodzielnie. Jedyne czego bym chciała od dodatkowych artystów to chórku, a nie pełnego tekstu. W tym numerze pojawiają się także instrumenty jazzowe. Nadają jej mniej popowego klimatu, ale mogłaby pozwolić im grać nieco dłużej. Jednak utwór zdecydowanie podpadł do gustu słuchaczom – to dzięki niemu artystka zaczęła się wybijać w showbiznesie.

CamilaSeventeen

Inny język

‘Inside Out’ od początku kojarzy mi się z egzotyczną, wesołą piosenką. Może przez nietypowe instrumenty pojawiające się w tle? Albo przez tekst, który w pewnym momencie jest w innym języku? Wyróżnia się na tle typowych, amerykańskich piosenek, bo jest w nim jakiekolwiek urozmaicenie.

CamilaAlbum

Najlepszy moment

Najlepszy moment na albumie to trzy pod rząd wolne piosenki, czyli ‘Consequences’, ‘Real Friends’ oraz ‘Something’s Gotta Give’. To chyba jedyne utwory, dzięki którym mogę w jakimś sensie pojąć, czemu artystka określiła tą płytę jako ‘opowieść o mojej podróży z ciemności do światła, z czasów kiedy byłam zagubiona do momentu, w którym ponownie się odnalazłam’. To tłumaczy, czemu cały krążek miał na początku nazywać się ‘The Hurting. The Healing. The Loving’.

camila_cabello_019

W showbiznesie

Czemu na płycie nie pojawił się singiel przewodni, czyli ‘Crying In The Club’? Nie wiem. Utwór ukazał się 19 maja zeszłego roku, ale nie znajdziemy go na albumie. Zamiast tego jest popularna ‘Havana’. Czy artystka miała dobry powód, by zrezygnować z tamtej piosenki? Przecież nazwa płyty także miała być inna. W ostateczności zdecydowała się na ‘Camila’, chcąc zaznaczyć w ten sposób nowy rozdział w jej życiu. Ile w tym jest showbiznesowego żargonu a ile prawdy, tego nie wiem, jednak zdecydowanie artystka umie przyciągnąć uwagę mediów. Szczególnie spodobało mi się, gdy w wywiadzie do magazynu ‘Latina’ stwierdziła, że ma ‘okropne zaburzenia obsesyjno-kompulsywne i to było całkowicie poza jej kontrolą. Potrafiła obudzić się z bardzo przyspieszonym biciem serca i naprawdę negatywnymi, natrętnymi, kompulsywnymi myślami. Była bardzo uwięziona w swojej głowie i nie wiedziała co się dzieje’. Co z tego, że jest to normalne zachowanie dla większości ludzi żyjących w stresie? Ona tak ładnie ubrała to w słowa, że w efekcie wyobrażamy sobie jedne z najgorszych chorób jakie mogą istnieć i nabieramy do niej współczucia.

camilacabello_1

Zakończenie płyty

Camila bardzo popsuła zakończenie płyty. Zamiast zamknąć ją wolnymi, całkiem dobrymi numerami, na koniec przyspieszyła ją ‘Into It’, która jest nijaka. Nie da się jej określić, nie ma w niej nic dobrego, ani złego. Zwyczajna, popowa piosenka, których jest milion. I nie rozumiem, po co na ostatniej pozycji umieściła ‘Never Be The Same – Radio Edit’. Przecież ta piosenka znajduje się na samym początku, tylko w pełnej wersji. Niepotrzebnie jej drugi, krótszy wariant znajduje się na płycie. Nie dosyć, że nie jest to najlepsza pozycja, to dodatkowo jest absolutnie zbędna.

06-camila-cabello

Zwykła, popowa pozycja

Jeżeli piosenkarce przy tworzeniu tego debiutu chodziło tylko o to, by zwrócić na siebie uwagę i zdobyć większą sławę, myślę, że osiągnie swój cel. Płyta jest całkiem znośna. Dla ludzi słuchających tego rodzaju muzyki raczej będzie przyjemna i będą zadowoleni z pracy Camili. Jednak dla mnie jest po prostu zwykłą, popową pozycją, identyczną jak albumy Ariany Grande czy Justina Biebera. Po odejściu od zespołu myślę, że nie ma zamiaru wkraczać w świat muzyki na poważnie – wszystko małymi krokami. Może w przyszłości się coś zmieni, jednak 12 grudnia 2018 roku zwraca swoją uwagę pierwszą solową płytą – która nie jest taka zła, jak się spodziewałam.

Moja ocena: 3/10

top-bg

The Best of 'Camila'

1. ‘Real Friends’

Utwór zdecydowanie najlepszy, najprostszy. Spokojna, melodyjna gitara z miękkim żeńskim wokalem. Posiada jedyny tekst, na który warto zwrócić uwagę. Dodatkowo pomaga się odprężyć i pokiwać głową w rytm muzyki. Lekkie chórki pod koniec piosenki dodają jej lekkości – w końcu nie piszczą. Jedyna pozycja, o której pomyślałam ‘dobry utwór’.

Real Friends

280A8195

2. ‘Consequences’

Najwolniejsza pozycja. Dzięki temu się tutaj znajduje. No i może jeszcze przez pianino, które jest po prostu ładne. Jednak utwór przypomina mi jakiś inny, ale nie mogę sobie przypomnieć który. Niedobrze urozmaiciła go piszczeniem pod koniec – mogła dać pole do popisu samemu pianinu. Ale to chyba jeden z niewielu dużych minusów tej pozycji.

Consequences

 CamilaCabello2017-1

3. ‘In the Dark’

Ciężko na takiej jednolitej płycie wybrać jakiekolwiek miejsca. Z pierwszą pozycją nie była problemu, bo jest to niestety jedyna dobra piosenka. ‘In the Dark’ nią nie jest, jednak podoba mi się refren, do którego nie mogę się przyczepić.

In the Dark

Havana_Video

© Muzykujmy Sobie
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci